جاجیم لرستان ثبت برند جغرافیایی شود

‌بختیار رازانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، با بیان اینکه خوشه‌ها فرصت‌ها و چالش‌های یکسان دارند، افزود: ۱۰ تا ۱۵ سال است که در کشور ما توسعه کسب‌وکار بر اساس توسعه خوشه‌ای انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در لرستان علیرغم اینکه ظرفیت خوشه‌ای فراوان است نظیر سنگ‌های تزئینی، پودرهای میکرونیزه، کربنات کلسیم، گچ، یکی از خوشه‌ها می‌تواند سنگ باشد، فرش، عسل، گلیم، جاجیم و ماشته، گیاهان دارویی، آبزیان می‌توانند خوشه باشند.

رازانی افزود: در سال ۹۵ مطالعاتی انجام دادیم و ۱۲ خوشه را شناسایی کردیم.

وی گفت: از این تعداد خوشه‌ها توسعه ۴ خوشه را برای امکان‌سنجی از جمله گلیم و جاجیم شروع کردیم و امسال پایان توسعه جاجیم است که باید ثبت برند جغرافیایی کنیم.

این مسئول یادآور شد: گلیم، جاجیم و ماشته کشور به نام لرستان است خوشه باید در انتهای فرایند توسعه هم از لحاظ اشتغال، تولید و صادرات محصول افزایش داشته باشد که خوشبختانه خوشه گلیم این استان جزو خوشه‌های موفق کشور بود، علیرغم اینکه ایلام، کرمانشاه، چهارمحال خوشه دارد به عنوان خوشه کشوری لرستان تعریف شد.

انتهای پیام

منبع : مشاهده این مطلب در سایت مرجع

این نوشته در اخبار علمی پزشکی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.